enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
32,4768
EURO
34,8408
ALTIN
2.477,67
BIST
9.530,47
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Şanlıurfa
Pazar Açık
Pazartesi Açık
30°C

Şanlıurfa Balıklıgöl’de hafta sonu yoğunluğu yaşanıyor

Türkiye’nin dört bir tarafından Şanlıurfa’ya gelen vatandaşlar, Balıklıgöl’ü ziyaret ederek balıklara ve güvercinlere yem attı.

03.10.2020 21:20
A+
A-

Peygamberler Şehri Şanlıurfa’nın simgesi olan Balıklıgöl’de, pandemiye rağmen ziyaretçi yoğunluğu yaşanıyor.

Hafta sonunu fırsat bilen vatandaşlar, Şanlıurfa’nın tarihi güzelliklerini görmek amacıyla Türkiye’nin dört bir yanından kentte akın ediyor.

Kentte gelen ziyaretçilerin ilk durağı ise içerisinde Hazreti İbrahim’in makamı ile ateşe atıldığı yer ve Üstad Bediüzzaman’ın vefat ettiği zaman defnedildiği kabri olan Balıklıgöl yerleşkesi oldu.

Balıklıgöl’ü ziyaret eden vatandaşlar, göldeki balıklara ve Dergah Camii avlusundaki güvercinlere yem attı. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi, yaptığı sesli anonslarla ziyarete gelen vatandaşları, maske kullanımı ve sosyal mesafe konusunda uyardı.

Balıklıgöl’ü ziyaret eden vatandaşlar İLKHA mikrofonuna konuştu.

“Urfa’nın kültürünü tanımaya, tarihi geçmişini öğrenmeye geldik”

Şanlıurfa’dan gelipte Balıklıgöl’ü ziyaret etmemenin anlamsız olacağını vurgulayan Filiz Dilmaç, “Diyarbakır’dan geliyorum, aslen Vanlıyım. Diyarbakır’da öğretmenlik yapıyorum, Urfa’ya gezi amaçlı geldim. Urfa’nın kültürünü tanımaya, tarihi geçmişini öğrenmeye geldik. Balıklıgöl, en büyük en önemli yerlerden birisidir. Urfa’ya gelip Balıklıgöl’ü görmeden gitmek herhalde saçma olur. Balıklıgöl, söylentilere göre manevi bir değer taşıyor. Hazreti İbrahim’i yakan ateşin suya çevrildiği ve odunların balık olduğu yerdeyiz. Kur’an-ı Kerim’de geçmese de biz rivayetlere inanıyoruz. Buraya bakınca insana güzel bir duygu uyandırıyor. Balıkların dokunulmaz olması ve yenilmemesi çok farklıdır. İnsanların bunu devam ettirmesi, hiç dokunmaması ve hırsızlık olaylarının olmaması iyi bir şey. Harran’ı, gezi ve kültür evlerini, eski evlerin olduğu yerleri ve Urfa Kalesi’ni gördük, gezmeye de devam ediyoruz. Çiğköftesini ve kebabını yemeden gitmeyi düşünmüyoruz. Şanlıurfa, tarihi gerçekten zengin  ve güzel bir şehir.” ifadelerini kullandı.

HABERLER  Başkan Ekinci’den yol müjdesi

“Urfa’nın manevi iklimi sunması çok güzel”

Gaziantep’ten geldiğini ve Urfa’yı çok beğendiğini belirten Ayşegül Altan Ark, “Urfa’ya biz daha çok manevi turizm maksatlı geldik. Düşündüğümüzden çok daha fazlasını bulduk. Balıklıgöl, Hazreti İbrahim’in doğduğu mağara ve Zeliha’nın atıldığı göl gibi yerlerin hepsinin aynı lokasyonda olması çok güzel. Urfa’nın manevi iklimi sunması çok güzel. İyiki gelmişiz dedik, memnun kaldık. Elbette daha gezecek bir sürü yeri vardır ama biz şimdilik bu kadarıyla yetindik.”

“Urfa’yı ve doğu illerini batıdaki insanlarımıza öneririm”

Balıklıgöl’ün, doğuda gezilecek yerlerin başında geldiğini ifade eden Engin Şimşek, “Bu pandemi sürecinde insanların bu kadar kalabalık  yerde olmaması, bu konuda hassasiyet gösterilmesi gerekir. Ama insanlarımızı evde tutmak zor. Misafirlerim, Gaziantep’ten geldi. Şu an geziyorlar Balıklıgöl’de. Yazın son günlerini yaşıyoruz. Balıklıgöl, doğuda gelip görülecek en güzel yerlerden biridir. Doğu, Şanlıurfa denilince insanların akıllarında soru işareti kalıyor. Ben gerçekten Urfa’yı ve doğu illerini batıdaki insanlarımıza öneririm. Her zaman gelip görmelerini isterim.” şeklinde konuştu.

Balıklıgöl’ü imkanı olan herkese tavsiye eden Adem Göz, “Buraya gelmek çok arzuladığımız bir şey. Keşke insanların her zaman imkanı olsa da boş zamanlarını burada geçirse çok iyi olur. Herkese buraları görmesini tavsiye ediyorum. Şanlıurfa çok anlamlı bir yer ayrıca Peygamberler şehri. Bura ile ilgili geçmişten gelen birçok hikayeler var.” dedi.