enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
32,3606
EURO
34,9791
ALTIN
2.321,68
BIST
9.079,97
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Şanlıurfa
27°C
Pazartesi Az Bulutlu
25°C

Savaştan kaçan Urfalı öğrenci ailesine kavuştu

03.03.2022 14:16
A+
A-

Ukrayna’da Rus birliklerinin saldırısında Harkov’da mahsur kalan Urfalı üniversite öğrencisi Sultan Dikeç, Eyyübiye’de bulunan ailesine kavuştu. Genç kızın ailesiyle buluşmasında duygusal anlar yaşandı.

Şanlıurfa’dan Ukrayna’ya üniversite okumaya giden Sultan Dikeç, bir televizyon kanalıyla yaptığı canlı bağlantı sırasında Rusya’nın saldırılarını anlattığı esnada gerçekleşen patlamayla korku dolu anlar yaşadı. O anlar saniye saniye kameraya yansıdı.

Rusya’nın başlattığı savaşla zor günler yaşayan Sultan Dikeç gibi öğrenciler Türkiye’nin girişimleriyle yurda dönmeye başladı. Ukrayna’nın Harkov kentinde 6 gündür mahsur kalan Sultan Dikeç, bugün Eyyübiye’de bulunan baba ocağına kavuştu. Dikeç’in ailesiyle buluşmasında duygu dolu anlar yaşandı.

ANNE DİKEÇ: “ALLAH HİÇBİR ANNE BABAYA ‘YAVRUM’ DEDİRTMESİN”

Kızına kavuştuğu için büyük mutluluk duyduğunu ifade eden anne Serap Dikeç, şunları anlattı:

“Zaten 5 gündür çocuğumuzu göremiyorduk, her aradığımızda telefonumuzu meşgule atıyordu. Allah basından da razı olsun devletten de razı olsun. Allah hiçbir anne babaya ‘yavrum’ dedirtmesin. Dini, dili, ırkı ne olursa olsun ateş düştüğü yeri yakıyor. 5-6 gündür televizyondayız. Ukrayna Rusya savaşını dakika dakika seyrediyoruz ve çocuklar oradan çıktığı gün yurt da okul da bombalandı. Allah devletimizden razı olsun.”

BABA DİKEÇ: “ALLAH DEVLETİMİZE ZEVAL VERMESİN”

Baba Mustafa Dikeç de duygularını ifade etmekte zorlandığını belirterek göz yaşlarına hakim olamadı. Türk yetkililerin girişimlerinden dolayı teşekkür eden baba Dikeç, şunları söyledi:

“Bu devletimiz hakikaten çok güçlü. Bu ülkede yaşadığımdan dolayı çok şükrediyoruz. Allah devletimize zeval vermesin. İçişleri bakanlığımız, dışişleri bakanlığımız, Cumhurbaşkanımız Ukrayna’da olan insanlara çok faydası oldu. Yalnızca biz değil, oradaki halka da Allah yardım etsin, tüm Müslümanlara yardım etsin.”

SULTAN DİKEÇ: “VALİZLERİMİZİ SİPER YAPIP KENDİMİZİ KORUDUK”

HABERLER  Güler’den Basın Özgürlüğü Günü mesajı

Harkov kentinde 6 gün çok zor günler geçirdiğini belirten Sultan Dikeç, yaşadıklarını şöyle anlattı:

“Biz zaten hep bomba seslerini duyuyorduk, çatışma seslerini duyuyorduk ama biz savaşın olacağına ihtimal vermiyorduk. Yani savaş bizim için bir ihtimal değildi. Yurtta valizlerimizi siper yapıp kendimizi koruduk. Söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum çünkü o an o psikoloji çok farklı. Savaş hiçbir şekilde hiçbir dilde hiçbir kavramda eşi benzeri kavramı olmayan bir şey. İnsanların hayatında çok derin yaralar açtı. Anne babaları evlatlarından ayırdı. Bizim hayallerimiz hedeflerimiz vardı. Bizim hayallerimiz de hedeflerimiz de enkazların altında kaldı. Söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Allah orada kalanlara yardım etsin. Biz çok şanslıyız gerçekten.”

Kendi imkanlarıyla korunmaya çalıştıklarını belirten Dikeç, “Tahliyeler başladıktan sonra yaklaşık 4 gündür yoldayız. Ondan önce kendimiz tren garına gittik. Tren garında Türkiye tren tahsis etmişti. O trenle sınıra gittik, sınırda yaklaşık 15-20 otobüs vardı. Otobüslere bindik, ondan sonra Romanya’ya gittik. Romanya sınırına otobüslerle geçtik. Türkiye bizim için Türk Hava Yolları’ndan özel uçak gönderdi. Uçaklarla Türkiye’ye geldik. Başta cumhurbaşkanımız olmak üzere içişleri bakanımız, dışişleri bakanımıza emeği geçen herkese çok teşekkür ederim” dedi.